Bölüm Program Çıktıları

  1. Radyo, televizyon ve sinemanın üretim süreçlerini ve bu süreçte kullanılan teknik ekipmanları ve yaratıcı yaklaşımları bilir.
  2. İletişim alanında disiplinlerarası kuramlar bağlamında akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi birikimine ve bunları uygulama becerisine sahip olur.
  3. Radyo, Televizyon ve Sinema alanında yapım süreçlerini planlayarak bunları uygular.
  4. İletişim bilimlerinin temel kavramlarını, kuramlarını, yaklaşımlarını ve çalışma alanını, analitik ve eleştirel bir perspektifle yorumlar.
  5. Medya profesyonellerinin gözetmeleri gereken ulusal ve uluslararası hukuk kuralları, mesleki etik ilkeleri, insan hakları, kültürel çeşitlilik, kamu yararı ve kamu hizmeti ile bütünleştirerek sorumlu yayıncılık anlayışı geliştirir.
  6. Çağdaş dünyada görsel sanatlar ve tasarımdaki gelişmeleri takip eder ve bilgi birikimi ile estetik anlayışa dayalı her tür görsel işitsel içeriği (radyo, televizyon, film, belgesel, reklam, jenerik vb.) tasarlayıp üretir.
  7. Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme sürecini yönlendirebilir.
  8. Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum oluşturabilir ve sürekli kendini geliştirip olası sorunlar karşısında çözüm önerileri üretebilir.
  9. Sektörü ve sivil toplum kuruluşlarını etkin paydaşlar olarak tanımlayarak uygulamaya yönelik medya projeleri geliştirir.
  10. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
  11. Alanının ve bu alanda bilgi üretmenin önemini ve ortaya çıkan ürünlerin toplumsal gücünü kavrayarak mecranın izleyici / dinleyici / kullanıcı yapısı ile üretim hedeflerine ilişkin bilgi ve fikir sahibi olur.
  12. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ile etkinlikler düzenler ve uygular.
  13. Radyo, televizyon ve sinema alanında bir projeyi tasarım, çekim ve çekim sonrası aşamalarını takip ederek gerçekleştirir.
  14. İletişim ve medya çalışmaları alanındaki gelişmeleri, yeni yaklaşımları, araştırmaları Türkçe ve en az bir yabancı dilde takip ederek kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
  15. Görsel ve işitsel alandaki estetik farkındalığa sahip olarak web tabanlı yayınlar üretir.